رشته مدیریت کسب و کار در مقطع کاردانی، کارشناسی

رشته مدیریت کسب و کار از جمله رشته ها و دوره های آموزشی محبوب در زمینه تجارت و صنعت است. که امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز فراهم  می کند. رشته مدیریت کسب و کار به مباحثی نظیر حسابداری˛ امور مالی˛ بازاریابی و فروش˛ جذب منابع انسانی˛مدیریت عملیات و… می پردازد. اعتبار و کاربرد این رشته در بازار کار داخلی و سطح بین المللی˛ قابل توجه و پررونق است و از مزیت های تحصیل در رشته مدیرت کسب و کار این است که شرایط سنی و مواردی از این قبیل تاثیری در اولویت جذب در بازار کار ندارد. هدف اصلی رشته مدیرت کسب و کار˛آموزش نیروی متخصص با نقش مدیریتی برای روبرویی با چالش های مختلف انواع کسب و کاراست. این هدف در راستای تحقق اهداف سازمانی در انواع مشاغل بوده و با بهره گیری از دانش فنی مدیریت بستر لازم را فراهم می دارد.

آینده شغلی: رشته  مدیریت کسب کار به دلیل تنوع گرایش هایی که دارد˛ فرصت های  شغلی بسیاری را روبه روی دانش آموختگان خود قرار می دهد. بازار کار و آینده شغلی رشته مدیرت کسب و کار در ایران رو به رشد است که به محبوب ترین فرصت های شغلی اشاره می کنیم :

  • کارشناس و مدیر بازاریابی و بازاریابی دیجیتال(دیجیتال مارکتینگ)
  • مدیر فناوری اطلاعات و آی تی
  • مدیریت مجموعه خدمات پزشکی و بهداشتی

 

بازار کار رشته مدیرت کسب و کار در خارج از کشور: یکی از بالاترین حقوق در رشته مدیریت کسب کار مربوط به گرایش فناوری اطلاعات است. این شغل ترکیبی از علم کسب و کار سنتی با امنیت اطلاعات˛ مدیرت پروژه˛ مخابرات و بسیاری موارد دیگر است.

امور مالی یکی دیگر از تخصص های شاخه ام بی ای است که علاوه بر درآمد بالا˛ محبوبیت زیادی در دنیا دارد . به طور کل رشته ام بی ای جسورانه در بافت کسب و کارهای دنیای امروز پیش روی کرده و فرصت های شغلی زیادی برای علاقه مندان خود فراهم می سازد. دانشگاه علمی کاربردی دانیال شمال هر ساله فارغ التحصیلان زیادی در این رشته در مقطع کاردانی داشته که بدون آزمون ورودی˛ پذیرای علاقه مندان این رشته می باشد.

بعد از اتمام دوره چه مهارت هایی کسب می کنید:

  • آشنایی با مشتری مداری
  • شناخت مدیریت بازاریابی
  • آشنایی با فنون فروش
  • آشنایی با خرید و فروش الکترونیکی
  • آشنایی با کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • شناخت مقررات استاندارد و کنترل کیفیت
  • شناخت سرپرستی واحد های کسب و کار